Tiyatro, Sanat, AKM

12 şubat perşembe günü bir oyuna davetliydik. Konak'ta Ege Üniversitesi Atatürk Kültür Merkezi'nde Hamle Tiyatrosu'nun "Hangi Karakter?" isimli komedi oyunu... Aslında aradığım 'komedi' vasıfları yoktu oyunda, son sahnesi özellikle bir komedi oyununda olmaması gerekecek kadar 'dram'dı. Yine de emek harcanmış saygı duymak lazım. Oyun içerisinde yine tiyatroyla ilgili, toplumla ilgili, birçoğu yazarın düşüncesi olmak üzere birçok mesaj vardı, yer yer tempo artıyordu ama oyunun başları sıkıyordu bu mesajlarla, neyse yinede emeğe saygı +rep diyoruz. Bir de oyun başlamadan önce AKM'nin giriş katındaki(sanat galerisi) resimlere göz attım. Emekli doktorların, profesörlerin resimleri vardı, suluboya, yağlıboya çalışmaları, gayet güzel çalışmalar vardı, gayet de güzel fiyatlara gidiyordu, satılanların üzerine kırmızı yuvarlak şeyler yapıştırılmıştı, özellikle o resimlere ve fiyatlarına bakıyordum, neyse o sırada bir resim takıldı gözüme, gayet güzel yapılmıştı ama gözüm imzadaydı, yabancı değildi bu isim, üniversitemizin rektörüydü: "Candeğer Yılmaz". Gayet güzel renkler kullanmış insana huzur veren bir ferahlık vardı resimlerde ve satılık değildi sanırım, zira üzerlerinde fiyat yoktu. Resimler ile oyalandıktan sonra zaman geldi oyuna girdik ancak başımda inanılmaz ve aynı zamanda dayanılmaz bir ağrı var, karnım desen içinden yaratık çıkacakmışcasına beni zorluyor... Oyun bittikten sonra kendimi eve, yatağa nasıl attım bilmiyorum... Oh what a night...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder